“Sa saad parima teistest, kui annad parima iseendast.” (H. Firestone)
“Kõige tähtsam eduvalemi koostisosa on teada, kuidas inimestega läbi saada.” (T. Roosevelt)
Üks inimese sügavaimatest vajadustest on kuulumisvajadus. Oleme kõige õnnelikumad siis, kui tunneme endid kaasinimestega ühenduses olevat – kui oleme osa kogukonnast.
Äritipud peavad esmatähtsaks heade suhete loomist meeskonnakaaslaste ja klientidega. Oluline on panustada ettevõtluskultuuri, kus esikohale oleks seatud inimesed ja suhted. Kui inimesed tunnevad, et neid väärtustatakse, löövad nad särama.
Selleks, et lugupidamist pälvida, näita lugupidamist teiste vastu.
Heade suhete lihtne retsept:
- Ole kõige positiivsem Sulle teadaolev inimene.
- Ole siiras ja räägi tõtt.
- Ära hiline.
- Ütle “palun” ja “aitäh”.
- Luba vähem ja tee rohkem.
- Jäta inimesed maha paremana, kui nad olid Sinuga kohtudes.
- Ole sõbralik ja hooliv.
- Ole maailmaklassi kuulaja.
- Hakka kaasinimeste vastu kirglikku huvi tundma.
- Naerata palju.
Põhiolemuses seisneb elu ja äri suhetes, sidemete sõlmimises inimeste vahel.
Inimeste kuulamine on parimaid viise näidata teise vastu lugupidamist ja tugevdada suhteid. Enamiku inimese arusaam kuulamisest on oodata vastusega niikaua, kuni teine rääkimise lõpetab. Ning paraku harjutab enamik inimesi teise jutu ajal oma vastuse ütlemist. Hakka selle asemel tundma siirast huvi teise inimese sõnumi ja mõtete vastu.
Kuula kaks korda rohkem kui räägid. Kui sellega hakkama saad, kasvab Sinu tulemuslikkus elus, äris ja inimesena tohutult. Saa maailmaklassi kuulajaks!
“Kui Jumal oleks tahtnud, et me räägiksime rohkem kui kuulaksime, oleks ta andnud meile kahe kõrva asemel kaks suud.” (K. Blanchard)
Arenda end inimeseks, kes suudab panna teisi inimesi enda ümber tundma, nagu nad oleksid kõige lugupeetavamad isikud. Sea esikohale inimesed ja muud asjad hoolitsevad enda eest ise.
Viibi inimeste seas, suhtle, suru inimeste kätt, naerata, näita üles siirast huvi…
HUMAN mudel heade suhete loomiseks:
“H” – hoolivus ja abivalmidus. Hooli tõeliselt end ümbritsevatest inimestest ja aita neid enda võimaluste piires.
“U” – uutmoodi arusaamine. Suurepäraste suhete loomiseks on Sul vaja inimestest tõeliselt hästi aru saada. Üks suuremaid inimese vajadusi on olla mõistetud. Seda aitab saavutada pühendunud kuulamisoskus.
“M” – meeldimine sõltub suhtlemisest. Suhtle sõpradega, kolleegidega, klientidega. Pea sidet. Kui inimesed Su nägu näevad, siis Sa paistad välja.
“A” – aita tõsta meeleolu. Lõbus meeleolu aitab paremini tegutseda. Naera ja viska nalja. Naerata, tee mõni kompliment või hooliv žest.
“Positiivselt mõtlevad inimesed saavutavad positiivseid tulemusi, sest nad ei karda probleeme.” (K. Blanchard & N. V. Peale)
“N” – näita, et hoolid. Kanna hoolt ja ole lahke. Muuda õnnelikumaks iga inimene, keda kohtad.
Kui tahad tõeliselt elus ja äris võita, siis peab Sinust saama rääkiv, elav, hingav positiivse energia kogum, tubliduse ja lahkuse allikas igale inimesele, keda Sul on õnn aidata.
“Märka inimestes parimat.”
Igapäevased väikesed muudatused viivad aja jooksul vapustavate tulemusteni!
Võta endale eesmärgiks toimivate suhete loomine.
Säravate ja õnnelike suhete loomist!
Artikkel põhineb järgnevatel raamatutel, soovitan neid väga lugeda:
- Sharma, R. (2010). “Teejuht inimliku suuruse juurde.”
- Sharma, R. (2011). “Juhi ilma tiitlita.”
- Sharma, R. (2008). “Lugu mungast, kes müüs maha oma ferrari.”
- Blanchard, K. (2008). “Juhi südamega. Sissevaated mõjukuse kunsti.”